Olympijské klání k MDD

Olympijské klání  k MDD

Oslava MDD ve školní družině proběhla ve znamení sportu a symbolu OH. Modrá, černá, červená, žlutá a bílá barva kruhů provázela skupinky dětí s pedagogickým doprovodem po trase Vrčení. Takto na pěti stanovištích všichni plnili zadaný úkol - disciplínu: hod "raketou" jako oštěpem, skládání olympijského obrázku jako puzzle, sprint po dvojicích, hod na cíl míčkem, přímé kopy do branky. Doplňkové zábavné stanoviště na školní zahradě si děti mohly vyzkoušet po dobu celého odpoledne (hod letadlovými modely, hod do "pusinky miminka" hadrákem, střelba hokejkou a míčkem na branku nebo přetahování lanem). Slunečné počasí doprovázelo celé odpoledne a několik sladkostí bylo příjemnou odměnou za trochu pohybu a snažení pro 54 účastníků. Díky panu Černému za sponzorský dar pro všechny žáky naší školy. (šle)

Společná práce 1. a 3. ročníku

[pondělí, 13. červen 2022]

Pro třetí ročník pátá vyučovací hodina a pro první ročník začátek družiny byl ve středu 1.6. 2022 netradiční. Žáci si vyzkoušeli, jaké je to spolupracovat s jiným ročníkem během vyučování. Bohužel ne každý třeťák měl svého malého pomocníka. Ti, kteří mohli pracovat ve dvojici, si to ale užili. Procvičili si stříhání, lepení a časti lidského těla. Všichni se snažili a pracovali skvěle! (je)

Setkání tříd JARO

Tak jsme se sešli oslavit "Jarňáky," popřát těm, co oslavili své narozeniny na jaře. Všichni si vybrali malý dárek, povyprávěli o oslavě nebo dortu, pochlubili se s tím, kolik už jim je let. Vyhodnocen byl také sběr, odměněni byli ti nejlepší sběrači papíru, hliníku a víček. Poděkováno bylo všem, kteří se snažili a nezapomněli, že recyklace je jednou z nejdůležitějších možností ochrany přírody. Konec školního roku se nám blíží, těšíme na letní prázdniny. Ještě se sejdeme jednou a už nás bude čekat dlouhý letní odpočinek. Těšíme se na letňáčky a poslední společné strávené chvíle se spolužáky. (pa)

Vaření pudinku

[pondělí, 13. červen 2022]

30. 5. 2022 si žáci z oddělení Včelky vyzkoušeli soutěž v přípravě pudinku. Bylo to velmi zajímavé pozorovat. Zdá se to jako snadné zadání, ale chybičky se vloudily. Jak obtížné je přečíst správně návod, správně odměřit mléko, nepřipálit pudink a o estetice raději nemluvit. Přesto myslím, že si to děti užily a že si pochutnaly na svém díle. (ku)

Den zručnosti

[čtvrtek, 9. červen 2022]

V posledním květnovém týdnu se oddělení školní družiny přeměnilo v ruční dílničku a soutěžila všechna oddělení mezi sebou. Děti měly možnost poznat rukodělnou práci a seznámit se s prací různých profesí. Děti si vyzkoušely pletení vánočky, navlékání korálků, zatloukání hřebíku a malování mandaly. Za pomoci vychovatelek jsme se přesvědčili, že pracovat s kladivem, hřebíky a modelínou zvládnou nejen chlapci, ale i děvčata. Nakonec si všichni měli přišít knoflík, pravděpodobně svůj první v životě. Na ten už se, bohužel, nedostalo. Ale věřím, že bude brzy ještě příležitost, kdy si to všichni budou moci vyzkoušet. Druhý den bylo vyhlášení a za jejich výkon byly děti odměněny dukátem a sladkou drobností. (pe)

Výlet 1.-3. ročníku

[čtvrtek, 9. červen 2022]

Žáci prvního, druhého a třetího ročníku vyjeli ve středu 25. května 2022 na školní výlet do ZOO Hluboká a loveckého zámečku Ohrada. Po příjezdu se rozdělili kvůli velkému počtu na dvě skupiny. Jedna skupina si nejprve vyslechla v ZOO povídání na téma Šelmy našich lesů a po něm se vydala na prohlídku zámečku. Druhá měla opačný program (prohlídka a pak povídání). Lovecký zámeček se dětem velmi líbil a příjemně je překvapil. Pak jsme se všichni vypravili zoologickou zahradou objevovat zvířata a rostliny. Nechyběla ani zastávka v dětských koutcích a nákup suvenýrů. I přes několik kapek deště se výlet povedl a máme z něj mnoho zážitků. (je)

Výlet 4. a 5. ročníku do Prahy

[čtvrtek, 9. červen 2022]

Koncem května vyrazili žáci 4. a 5. ročníku na výlet do Prahy. Výlet okomentovali dva žáci 5. ročníku.

Bylo 24. května 2022 7:15 a sešli jsme se na vlakovém nádraží ve Dvorci. V 7:29 nám vyjel vlak do Plzně, odkud jsme v cca 8:20 pokračovali do Prahy. Cesta trvala přibližně 2 hodiny. Jakmile jsme dojeli do Prahy, tak jsme šli na komentovanou prohlídku Staroměstské radnice, kde jsme byli přibližně hodinu. Viděli jsme podzemí, orloj zevnitř, zasedací místnost a spoustu sálů. Z radnice jsme vyrazili na Karlův most, potom jsme nakupovali ve stánku se suvenýry. Z obchodu jsme šli na Václavské náměstí. Procházeli jsme okolo Národního divadla a pomníku Sametové revoluce. Z Václavského náměstí jsme šli na vlak a jeli jsme zpátky do Dvorce, kde náš výlet v 17:49 skončil. Výlet se mi moc líbil a užila jsem si to.

Klára (5. roč.)

Výlet nám začal ve Dvorci na nádraží, tam jsme měli sraz. Nastoupili jsme na vlak, který nás odvezl do Plzně na nádraží, kde jsme chvátali na další vlak do Prahy. Cesta trvala asi 2 hodiny, ale bavila mě. Když jsme dorazili, šli jsme do Staroměstské radnice na prohlídku. Prohlídka byla zajímavá. Když skončila, šli jsme na Karlův most, z kterého jsme viděli Národní divadlo. Cesta zpátky byla stejná. Výlet se mi líbil, ale víc se mi líbila cesta vlakem.

Filip E. (5. roč.)

Výtvarné práce - JARO

[pondělí, 6. červen 2022]

V galerii jsou k vidění práce žáků 1.ročníku z hodin výtvarné výchovy a pracovních činností.

Více...

Oznámení o konání zvláštního zápisu do základního vzdělávání ve školním roce 2022/2023 podle § 2 zákona č. 67/2022 Sb. (Lex Ukrajina školství)

Ředitel základní školy Vrčeň, okres Plzeň-jih, p.o. oznamuje místo a dobu konání zvláštního zápisu dle § 2 zákona č. 67/2022 Sb. do základního vzdělávání pro školní rok 2022/23:

Termín zápisu: 13.6.2022 od 13 do 15 hodin

Místo zápisu: budova školy

Předpokládaný počet přijímaných: nejvýše 5 žáků (1 žák do 1.ročníku; 2 žáci do 2.ročníku, 1 žák do 3.ročníku, 1 žák do 4.ročníku)

Zvláštní zápis - cizinci

Žádost o přijetí dítěte do ZŠ - česko ukrajinská verze

Další informace budou postupně doplňovány.

Mgr. Pavel Maršalík, ředitel školy

vložil: Ředitel [Úřední deska] 14:06 [comment]

Pozvánka na vystoupení žáků

[středa, 1. červen 2022]

Zveme rodiče, prarodiče a další zájemce na vystoupení žáků s názvem Tři svátky k nám letí pro mámy, táty a děti.

Středa 8.6.2022 od 15 do 16,30 hodin.

Vystoupení je plánováno na školní zahradě, v případě deště se přesuneme do tělocvičny.

Těšíme se na vaší účast.

Více...

Pozvánka na vystoupení žáků Zvětšit obrázek

OVOV Tachov 2022

[pátek, 27. květen 2022]

Naše škola se pravidelně každý rok zapojuje do soutěže OVOV – Odznak všestrannosti olympijských vítězů. Po okresním kole, které se odehrálo ve sportovním areálu žinkovské školy, jsme se s našimi žáky, kteří si vybojovali postup, zúčastnili i kola krajského. To se odehrálo na atletickém stadionu města Tachov. Po urputných bojích v 6 disciplínách (sprint na 60 m, hod kriketovým míčkem, lehy-sedy, shyby na šikmé lavičce, skok do dálky a běh na 1000 m) se jeden z našich žáků umístil na 3. místě ve své kategorii. V konkurenci 150 sportovců je to opravdu skvělý výkon. Ještě jednou gratulujeme Oskarovi k získání medaile a ostatním zúčastněným (Kája K., Julča M., Filip B., Olda V.) za skvělou reprezentaci školy (ce)

Sběr surovin 2022

[pátek, 27. květen 2022]

Byl ukončen sběr surovin. Vzhledem k malému objemu vybraných surovin bychom museli zaplatit dopravu a obdrželi bychom malou finanční odměnu (možná bychom ještě dopláceli). Proto bude sběr pokračovat na počátku nového školního roku, přibližně ve 2.polovině září. Budeme rádi, pokud nás v září opět podpoříte a do té doby budete sběr (papír, nikoliv karton) shromažďovat doma. Vyhodnocení sběru bude provedeno v příštím týdnu - žáci obdrží dukáty do celoročního projektu.

Strana 5 z 142
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » »»